top of page

KESÄN2024 JOOGA- JA HYVINVOINTITYÖPAJAT

Tutustu alta monipuolisiin jooga- ja hyvinvointityöpajoihin. Voit varata paikkasi työpajoihin täältä.

KESÄN AIKATAULU:

La 3.8. klo 10-12

Hyvän unen työpaja: Ota univaikeudet haltuun luontaisesti

Tulossa elokuussa:

Intuitiivisen maalaamisen työpaja 

SYKSYLLÄ TULOSSA LISÄÄ TYÖPAJOJA <3

Hyvän unen työpaja: Ota univaikeudet haltuun luontaisesti


La 3.8. Klo 10-12

Tässä käytännönläheisessä työpajassa käymme läpi mitkä asiat vaikuttavat hyvään uneen:

  • Kun ymmärtää, miten kiire ja stressi vaikuttavat elimistöön on helppo huomata, miksi unettomuus on lähes normi silloin, kun elämässä on haasteita. Kun oivallat, että unettomuus on kehon viesti hermoston liiallisesta kuormituksesta, voit lopettaa vikojen etsimisen itsestäsi ja keskittyä olennaiseen: Tilanteen parantamiseen pienten, mutta tietoisten tekojen avulla joita Hyvän unen työpajassa opit.
     

  • Silloin kun elämän ulkoisia stressitekijöitä ei voi muuksi muuttaa, on opittava keinot joilla vähentää stressin vaikutusta uneen, palautumiseen, ihmissuhteisiin, sekä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Kun stressin ja huolen aiheita on paljon, on harjoiteltava oman hyvinvoinnin optimointia sekä mielenhallintaa. Hyvän unen työpajassa opit yksinkertaisen tekniikan, jonka avulla saat mielesi pysymään positiivisissa asioissa kun odottelet unen tuloa. Näin rentoudut syvällisesti, ja pystyt helpommin ja vaivattomammin liukumaan ihanille untenmaille!
     

  • Unihygienia alkaa jo aamulla: Teemme päivän mittaan paljon hallaa seuraavan yön unelle ja palautumiselle- useimmiten sitä itse edes tiedostamatta. Kun tiedostaa mitkä arkipäivän asiat vaikuttavat joko unen laatua parantavasti tai sitä heikentävästi, voi tehdä pieniä ja tietoisia lempeyden tekoja oman hyvinvoinnin puolesta, joilla on uskomattoman suuret vaikutukset unen laadusta alkaen koko elämän laatuun.
     

  • Sisäiset stressinlähteet unettomuuden aiheuttajana: Tiedostatko olevasi kova suorittaja, tai oletko tunnettu siitä että sinuun voi luottaa tilanteessa kuin tilanteessa? Valvotko usein miettien, täytitkö täysin sinulle asetetut odotukset, tai että olisitko voinut tehdä jonkin asian esimerkiksi töissä vieläkin paremmin? Vastuuntunto, täydellisyyden tavoittelu sekä halu auttaa voi helposti kääntyä hyvinvointiamme vastaan, mikäli suoritamme jatkuvasti elämää ja uhraamme oman kallisarvoisen aikamme, energiamme sekä palautumisen mahdollisuudet toisten tarpeiden täyttämiseen. Niin tärkeää kuin onkin auttaa avun tarpeessa olevia, on elintärkeää huolehtia siitä, että oma sisäinen tasapaino energian kulutuksen ja palautumisen välillä säilyy. Hyvän unen työpajassa opit sekä tunnistamaan sisäsyntyiset stressitekijät, että tietotaidon joka auttaa ylläpitämään tasapainon silloinkin, kun annat itsestäsi paljon joka päivä. 
     

  • Koska tämän päivän kiireen täyttämässä työelämässä tasapaino on mahdotonta säilyttää ilman riittävää ja laadukasta unta, opit Hyvän unen työpajassa tärkeimmät taidot joiden avulla opit päivä päivältä hallitsemaan tehokkaammin stressiä sekä kuormituksen vaikutusta sinuun. Pian huomaat unen tulevan helpommin ja unen laadunkin parantuneen, koska hyvää energiaa riittää pitkälle iltaan asti. 

 

Työpajassa käydään läpi seuraavia käytännönharjoitteiden avulla:

 

  • Opetellaan rauhoittamaan autonomista hermostoa sekä säätelemään stressiä syvän, hitaan palleahengityksen avulla. Hyvänä apuna tässä toimivat helpot ja tehokkaat, joogasta tutut pranayamat. 

 

  • Vahvistetaan yhteyttä kehoon sekä tässä ja nyt- hetkeen lempeän, keholle miellyttävän liikkeen avulla.

 

  • Tutkitaan mieltä ja sille tyypillisiä toimintatapoja, sekä opetellaan rakentamaan tervettä välimatkaa stressiin helppojen harjoitteiden avulla.

 

  • Otetaan mieli hyötykäyttöön ja unen tuloa helpottamaan. 

 

  • Opitaan tunnistamaan sisäsyntyiset stressitekijät sekä tekniikka joka auttaa hyväksymään tunteet ja tilanteet laidasta laitaan.  

 

 

Kaikki harjoitukset voi tehdä vaikka tuolilla istuen, joten liikuntarajoitteitteet eivät estä osallistumasta. Ei vaadi aiempaa osaamista joogasta.

Ohjaana Kundaliinijooga- ja meditaatio-ohjaajaja sekä unen ja palautumisen asiantuntija Tiina Karhapää


 

Työpajan hinta on 35 euroa. Maksuvälineenä käyvät pankkikortit tai Eazybreak, E-passi ja Smartum virikesetelit.

Voit varata paikkasi työpajoihin täältä.

Anchor 1
Anchor 2
Anchor 3
Näyttökuva 2022-8-11 kello 14.08.10.png
Anchor 4
Anchor 5
Anchor 6
Anchor 7
Anchor 8
Anchor 9
Anchor 10
Anchor 11
Anchor 12
bottom of page